درباره وب درباره وب .

درباره وب

كوتاه درباره شيرپوينت

مايكروسافت شيرپوينت، يك بستر نرم افزاري تحت وب است كه توسط شركت مايكروسافت توليد و عرضه شده است. اولين نسخه از شيرپوينت در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. و آخرين نسخه از آن در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده است. نسخه‌هاي ابتدايي شيرپوينت بيشتر براي كاربردهايي نظير مديريت محتوا و مديريت اسناد مورد استفاده قرار مي گرفت. اما قابليتهاي قابل توجه متعددي به نسخه هاي اخير شيرپوينت اضافه شده است. شيرپوينت آنلاين رو به راحتي از سايت هاي ارائه دهنده آن تهيه كنيد

شيرپوينت شامل مجموعه‌اي از تكنولوژي‌هاي چند منظوره تحت وب است كه بر روي يك ساختار فني قوي قرار گرفته است. به صورت پيش فرض رابط كاربري شيرپوينت مشابه مايكروسافت آفيس است و يكپارچگي بالايي با مجموعه آفيس دارد. ابزارهاي تحت وب شيرپوينت به گونه‌اي طراحي شده است كه توسط كاربر غير فني قابل استفاده باشد. شيرپوينت بستر مناسبي براي راهكارهايي چون پورتال داخلي، مديريت فايل ها و اسناد، تعاملات تيمي، شبكه هاي اجتماعي، اكسترانت، وب سايت ها، جستجوي سازماني و هوش تجاري مي‌باشد. علاوه بر اين شيرپوينت قابليت يكپارچه سازي سيستمها، يكپارچه سازي فرآيندها و اتوماسيون گردش كارها را فراهم مي‌كند.

WSS و MOSS چيست ؟

مايكروسافت محصولات شيرپوينت را به دو قسمت مجزا تقسيم كرده است :

1 – WSS يا Windows Sharepoint Services كه در واقع پلتفورمي است كه MOSS را ميسازد و به صورت رايگان همراه با ويندوز سرور 2003 عرضه شده است .

2 – MOSS كه نسخه تجاري شيرپوينت است كه همراه با قابليت هاي بيشتر نسبت به WSS ميباشد .

WSS براي تيم ها و پروژه هاي كوچك مناسب ميباشد و MOSS سرويس ها و امكانات بيشتري نسبت به WSS دارد و انتخاب بين اين دو نسخه بستگي به بودجه سازمان ها دارد .

شيرپوينت چگونه كار ميكند ؟

در واقع شيرپوينت به تنهايي كاري انجام نميدهد و احتياج به 2 محصول ديگر يعني و IISSQL Server دارد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۴:۱۷ توسط:ياسمن موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :