درباره وب درباره وب .

درباره وب

بيشتر درباره راهكار هاي سازماني

مديريت فرايندهاي كسب و كار مجموعه اي است از متدها، ابزارها و تكنولوژي هاي مورد استفاده كه براي طراحي، نمايش، تحليل و كنترل فرايندهاي عملياتي يك پورتال سازماني به كار برده ميشوند. BPM يك رويكرد فرايند محور است براي بهبود عملكرد و تركيبي است از فناوري اطلاعات با فرايند و متدولوژي مورد نياز براي هدايت يك مجموعه. BPM همچون يك پرنده است كه براي پرواز به دو بال قوي و متناسب نياز دارد تا بتواند فرايندهاي كسب و كار اثربخش، چابك و شفافي را ايجاد كند.

اين دو بال عبارتند از: متخصصين فرايند و فناوري اطلاعات.

BPM پل ارتباطي است مابين پرسنل سازمان، سيستم ها، عمليات، كسب و كار، مشتريان، تامين كنندگان و شركاي تجاري. بيشتر درباره اين كه راهكار هاي سازماني چيست مارو دنبال كنيد در ادامه

پورتال سازماني بهترين ابزار پياده سازي BPM در سازمان طراحي سايت طراحي پورتالBPM روش هاي مديريت فرايندها

ممكن است ذهن شما هم به عنوان خواننده اين مقاله مانند بسياري از افراد در مواجهه با اين قبيل موارد مغشوش شده باشد. شنيدن واژگاني از قبيل “فرايندهاي عملياتي كسب و كار” (Operational Business Process)، “رويكرد فرايند محور” (Process Ceentric Approach) و “تركيب” (Collaborate) كه حاصل ادغام فناوري اطلاعات با فرايند و متدولوژي است هر ذهني را به چالش ميكشاند اما در ادامه سعي ميشود موارد عنوان شده به صورت شفاف بيان گردند.

BPM روش هاي مديريت فرايندها را با استفاده از نرم افزارهاي خاص خود و عموما پورتال هاي سازماني در سازمان منتشر  و جاري ميكند. در اين حالت سازمان قادر خواهد بود موانع را پشت سر گذارده و سرعت و چابكي لازم را در عمليات كسب و كار خود ايجاد نمايد.

به طور خلاصه با استقرار BPM از طريق پورتال سازماني ميتوانيد مزيت هاي زير را براي ذينفعان مختلف سازمان به ارمغان بياوريد:

مديران كسب و كار خواهند توانست تمامي جوانب و اجزاء فرايندهاي عملياتي خود را اندازه گيري، هدف گذاري و كنترل نمايند

مديران فناوري اطلاعات قادر خواهند بود مهارت و منابع خود را دقيقا در راستاي عمليات اصلي كسب و كار سازمان به كار برند.

اين امكان براي پرسنل سازمان فراهم ميشود تا بوسيله پورتال سازماني و از طريق شناسايي فرايندهاي اصلي سازمان، تمامي تلاش خود را در افزايش بهره وري اينگونه فرايندها و در نتيجه منافع سازمان مصروف نمايند.

مجموعه سازمان قادر خواهد بود از اين طريق پاسخ سريع تري نسبت به تغييرات نشان داده و در جهت دستيابي به اهداف و استراتژي هاي سازماني تلاش هاي مستمري را به انجام برساند.

و در نهايت مشتري اين سازمان ها ميتوانند محصول يا خدمت مورد نظر خود را در زمان مناسب و با كيفيت و هزينه مطلوب دريافت نمايند.

مقياس پذيري و توسعه ‌پذيري

در بسياري از صنايع، مقياس‌پذيري و توسعه پذيري مسئله‌اي حائز اهميت است، و فناوري اطلاعات نيز از اين قاعده مستثني نيست. مراكز داده بايد داراي زيرساخت منعطفي بوده و با رشد سريع تكنولوژي‌ها منطبق باشند تا امكان ارتقاء ساده و بدون دردسر سرويس‌ها، در سريعترين زمان فراهم شود. بهترين مراكز داده بايد آماده باشند تا علاوه بر تامين نيازهاي فعلي در حوزه زيرساخت، جوابگوي ظرفيت‌ها و كاركردهاي مورد نياز در آينده نيز باشند.

سيستم سرمايشي استاندارد

پياده‌سازي صحيح سيستم سرمايشي، به ميزان قابل ملاحظه‌اي در كاهش هزينه‌ها و مصرف انرژي تاثيرگذار است. براي اين منظور، راهكارهاي گوناگوني توسط مراكز داده طراحي و بكارگيري مي‌شوند، اما راهكاري با عنوان راهروي سرد و گرم (Hot Aisle و Cold Aisle) ميزان مصرف انرژي توسط سيستم‌هاي سرمايشي را تا حد قابل توجهي كاهش مي‌دهد، و اين امكان بوجود مي‌آيد تا تجهيزات بيشتري در فضاي كمتري كنار يكديگر قرار گيرند. بعلاوه تنظيم دماي داخلي مركز داده مطابق با استاندارد بين‌المللي اَشرِي*، ‌سبب افزايش چشمگير عمر و راندمان تجهيزات موجود در قفسه‌ها مي‌شود. (* ASHRAE مختصر عبارت سازمان مهندسي گرمايش، سرمايش و تهويه مطبوع آمريكا است. اين سازمان داراي ۵۰۰۰۰ عضو متخصص ساختمان در دنيا مي‌باشد و تمركز آن روي بهره‌وري انرژي و كيفيت هواي دروني ساختمان، سرمايش و گرمايش و پايايي در صنعت مي‌باشد.)

مستندات، فرايندها و دستورالعمل‌ها

بهترين مراكز داده از دستورالعمل‌ها و فرايندهايي پيروي مي‌كنند‌ كه با دقت و به بهترين شكل ممكن در قالب مستندات تهيه، تدوين و تنظيم شده‌اند. اين مراكز با نظارت بدون وقفه بر فعاليت‌ها، لايه‎‌هاي امنيتي و سطوح دسترسي‌، كيفيت حداكثري سرويس را تضمين و بر پايداري آن نظارت مي‌كنند. از اين رو، تعريف سيستمي استاندارد در رابطه با نحوه پيگيري و انجام فرايند عيب‌يابي كه تحت عنوان SOP — Standard Operation Procedure معرفي مي‌گردد، امري لازم و حياتي است. تنوع و تعدد بالاي سرويس‌هايي كه توسط مراكز داده ارايه مي‌شود، طراحي دقيق و صحيح فرايند عيب‌يابي و همچنين عكس‌العمل سريع افراد مسئول در مواقع حساس را مي‌طلبد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۶:۲۷ توسط:ياسمن موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :